Általános Szerződési Feltételek
ATEX-FullCare (Giblák István EV) szolgáltatásaihoz

Hatályos: 2025. november 1. napjától
Változat: v1.0

Szolgáltató / Adatkezelő:
Giblák István egyéni vállalkozó
Vállalkozás megnevezése: ATEX-FullCare – Villamos és ÉPGÉP karbantartás / ATEX szolgáltatások
EVNY szám: 61312764
Adószám: 91511162-1-23
Székhely: 6000 Kecskemét, Szalag I. utca 32. fszt. 3.
E-mail: info@atex-fullcare.hu
Honlap: https://atex-fullcare.hu

Az alábbiakban Szolgáltató néven hivatkozunk a fenti vállalkozásra, Ügyfél néven pedig azokra a vállalkozásokra / jogi személyekre, amelyek a Szolgáltatóval szerződést kötnek.

Jogi megjegyzés: jelen ÁSZF minta jellegű szöveg, nem minősül jogi tanácsadásnak; véglegesítés előtt célszerű jogásszal is átnézetni.


1. Az ÁSZF célja, hatálya

1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) az ATEX-FullCare (Giblák István EV) által nyújtott ATEX/Ex jellegű szakértői és tanácsadói szolgáltatások igénybevételének általános szabályait tartalmazza.

1.2. Az ÁSZF elsősorban vállalkozások és jogi személyek számára nyújtott szolgáltatásokra vonatkozik. Magánszemély fogyasztók esetében a kötelező fogyasztóvédelmi szabályok elsődlegesen irányadók; ilyen esetben a Szolgáltató egyedi tájékoztatást ad és szükség szerint külön feltételeket alkalmaz.

1.3. Az ÁSZF hatálya kiterjed különösen, de nem kizárólagosan az alábbi szolgáltatásokra:

  • ATEX területek zónabesorolása (gáz és por),
  • robbanásvédelmi dokumentáció (RVD / EPD) készítése, frissítése,
  • ATEX felülvizsgálatok, jegyzőkönyv-készítés,
  • szakértői tanácsadás (helyszíni és online),
  • online ATEX konzultációs csomagok.

1.4. Az Ügyfél a Szolgáltatóval kötött bármely egyedi szerződés vagy megrendelés elfogadásával jelen ÁSZF-et is magára nézve kötelezőnek ismeri el.


2. Ajánlat és szerződéskötés

2.1. A Szolgáltató honlapján található információk, cikkek, csomagleírások és árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek a Polgári Törvénykönyv szerinti kötelező erejű ajánlattételnek.

2.2. Az Ügyfél megkeresése történhet:

  • kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével,
  • online konzultációs űrlap kitöltésével,
  • e-mailben,
  • telefonon.

Az űrlapok kitöltése és elküldése nem minősül megrendelésnek, kizárólag ajánlatkérésnek vagy érdeklődésnek.

2.3. A Szolgáltató az Ügyfél megkeresése alapján írásbeli ajánlatot ad (e-mailben vagy mellékelt dokumentumban), amely tartalmazza a feladat rövid leírását, a díjazást és a várható ütemezést.

2.4. Az ajánlat – eltérő rendelkezés hiányában – az Ügyfél részére történő megküldéstől számított 30 napig érvényes. E határidő letelte után a Szolgáltató jogosult az ajánlatot módosítani.

2.5. A szerződés akkor jön létre, ha az Ügyfél az ajánlatot írásban (e-mailben) kifejezetten elfogadja, vagy a csatolt megrendelőt aláírtan visszaküldi (megrendelés visszaigazolása).

2.6. Felek elfogadják, hogy a közöttük folyó e-mailes kommunikáció teljesítés és kézbesítés szempontjából joghatályos. Kézbesítettnek minősül az e-mail, ha elküldése után nem érkezik kézbesítési hibaüzenet; a kézbesítés időpontja az elküldés időpontjának minősül.

2.7. Online ATEX konzultációs csomagok esetén a szerződés létrejön, ha az Ügyfél az ajánlatot / díjbekérőt elfogadja és a szolgáltatási díjat kiegyenlíti. A konzultáció pontos időpontjáról és módjáról felek e-mailben vagy telefonon egyeztetnek.


3. A szolgáltatás tartalma, az Ügyfél együttműködési kötelezettsége

3.1. A szolgáltatások részletes tartalmát az egyedi szerződés vagy megrendelő, valamint annak mellékletei (pl. scope leírás, ütemterv, árazás) rögzítik.

3.2. Az Ügyfél köteles a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges információkat, dokumentumokat és hozzáféréseket a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, különösen:

  • technológiai folyamatleírások, P&ID, elrendezési rajzok,
  • biztonsági adatlapok (SDS), laboradatok (pl. Kst, Pmax, MEC/MIE, MIT, ahol releváns),
  • már meglévő RVD, zónarajzok, jegyzőkönyvek, üzemeltetési eljárások,
  • helyszíni kíséret, munkavégzési engedély (PTW), szükséges engedélyek.

3.3. Hiányzó vagy bizonytalan adatok esetén a Szolgáltató jogosult konzervatív feltételezésekkel dolgozni, amelyeket külön „Assumption log”-ban vagy a dokumentáció megfelelő pontján rögzít. Az ilyen feltételezések későbbi módosítása többletszolgáltatásnak minősülhet.

3.4. Az Ügyfél felelős azért, hogy a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott adatok és dokumentumok valósak, pontosak és naprakészek legyenek. Az ezek hibájából eredő következményekért a Szolgáltató nem felelős.

3.5. A Szolgáltató terepi munkák során az Ügyfél telephelyén érvényes munkavédelmi, tűzvédelmi és biztonsági szabályokat betartja; az Ügyfél köteles ezekre a Szolgáltatót előzetesen írásban vagy oktatás formájában tájékoztatni.


4. Díjazás és fizetési feltételek

4.1. A szolgáltatások ellenértéke minden esetben egyedi ajánlat alapján kerül meghatározásra (fix díj, óradíj, napidíj, vagy ezek kombinációja).

4.2. Az árak – eltérő megjelölés hiányában – magyar forintban, nettó + ÁFA formában értendők. Az aktuális ajánlat / szerződés mindig tartalmazza a díjtételeket.

4.3. A fizetés módja jellemzően banki átutalás, a kiállított díjbekérőn / számlán feltüntetett határidővel (általában 8 munkanap, eltérő megállapodás hiányában).

4.4. A Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát, különösen, ha a munka tartalma vagy scope-ja az Ügyfél kérésére megváltozik (lásd 6. pont – Változtatáskezelés).

4.5. Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató a Ptk. szerinti késedelmi kamatot számíthat fel, és jogosult a további teljesítést felfüggeszteni.


5. Teljesítés, átadás–átvétel rendje

5.1. A Szolgáltató az egyedi szerződésben rögzített határidőben köteles a vállalt dokumentációt, jegyzőkönyveket, szakvéleményeket az Ügyfél részére átadni (elektronikus formában, jellemzően PDF-ben, e-mail mellékleteként vagy megosztott tárhelyen).

5.2. Az átadás általában kétlépcsős folyamat:

  • vázlat / draft csomag,
  • végleges csomag.

5.3. A vázlatcsomag kézhezvételétől számítva az Ügyfélnek 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy összevont (konszolidált) észrevételeit írásban (e-mailben) megküldje.

5.4. A végleges csomag kézhezvételétől számítva az Ügyfélnek 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy az anyagot átvegye vagy írásban kifogást emeljen. Ha ezen határidőkig nem érkezik érdemi írásos észrevétel, a teljesítés ráutaló magatartással elfogadottnak minősül.

5.5. Az átadás-átvételről a Szolgáltató elektronikus teljesítési igazolást / átadás-átvételi jegyzőkönyvet állíthat ki. A jegyzőkönyv Ügyfél általi alá nem írása – kifogás hiányában – nem akadálya a számla kiegyenlítésének.

5.6. Az átadás elektronikus úton (e-mail) történik, külön fizikai adathordozó átadása nélkül.


6. Változtatáskezelés (Change Request)

6.1. A szerződésben rögzített szolgáltatási tartományon (scope) túli igény – különösen új területek, új anyagok, új rajzok bevonása, vagy többlet észrevételi kör – Change Requestnek (CR) minősül.

6.2. A CR-nek tartalmaznia kell a változtatás műszaki leírását, hatását az ütemezésre és a díjazásra. A CR akkor válik a szerződés részévé, ha azt felek írásban elfogadják.

6.3. Az alapár – eltérő megállapodás hiányában – 1 konszolidált észrevételi kört tartalmaz. További észrevételi körök vagy jelentős tartalmi átdolgozások külön díjazás szerint számítandók.


7. Online konzultációs csomagok

7.1. Az online ATEX konzultációs csomagok célja rövid, célzott szakmai iránymutatás nyújtása egy-egy konkrét kérdéskörben, nem pedig teljes körű tervezés vagy robbanásvédelmi dokumentáció készítése.

7.2. Az online konzultációk keretében nyújtott tájékoztatás:

  • nem minősül teljes körű robbanásveszélyes kockázatértékelésnek,
  • nem helyettesíti az Ügyfél teljes telephelyére vonatkozó RVD-t, zónabesorolást és hatósági megfelelőséget,
  • nem tekinthető önmagában kivitelezési vagy üzemeltetési tervnek.

7.3. Az online konzultáció alapján hozott döntésekért az Ügyfél felelős. Ha a konzultáció során kiderül, hogy teljes körű dokumentációra, részletes tervezésre vagy helyszíni felmérésre van szükség, a Szolgáltató erre külön ajánlatot ad.


8. Szellemi tulajdon és felhasználási jog

8.1. A Szolgáltató által készített dokumentációk, jegyzőkönyvek, rajzok, számítások szerzői jogi védelem alatt álló szellemi alkotások.

8.2. Az Ügyfél a díj teljes megfizetése után nem kizárólagos, át nem ruházható felhasználási jogot szerez:

  • a dokumentáció saját telephelye belső használatára,
  • hatósági eljárásban, biztosítóval szembeni eljárásban történő felhasználásra.

8.3. A végleges dokumentáció jellemzően PDF formátumban, valamint – ahol indokolt – képfájl formában kerül átadásra. A forrásfájlok (pl. CAD rajzok, szerkeszthető dokumentumok) átadása nem része az alapdíjnak; ezek átadása külön díj és külön licencfeltételek mellett történhet.

8.4. Az Ügyfél felelős a dokumentáció további felhasználásáért; harmadik fél felé történő átadás esetén köteles a Szolgáltató szerzői jogait tiszteletben tartani.


9. Titoktartás

9.1. Felek kötelesek a tudomásukra jutott üzleti, műszaki és egyéb bizalmas információkat titokként kezelni, azokat harmadik személynek nem adhatják át, és nem használhatják fel saját vagy third party javára, a szerződés teljesítésétől eltérő célra.

9.2. A titoktartási kötelezettség nem terjed ki:

  • nyilvánosan megismerhető információkra,
  • olyan adatokra, amelyeket jogszabály vagy hatóság kötelező jelleggel kér,
  • valamint amelyek átadása az Ügyfél érdekében, a szerződés teljesítéséhez szükséges (pl. hatósági eljárásban benyújtott RVD).

9.3. A titoktartási kötelezettség a szerződés megszűnését követően is fennmarad.


10. Jótállás, támogatás

10.1. A Szolgáltató a dokumentációt a hatályos szabványoknak és a jó szakmai gyakorlatnak megfelelően készíti el.

10.2. A leszállítástól számítva – eltérő megállapodás hiányában – 30 napos időszakban biztosít „best effort” jellegű szakmai támogatást az e-mailben érkező kérdésekre, elsősorban az átadott dokumentáció értelmezéséhez.

10.3. A jótállás nem terjed ki az Ügyfél vagy harmadik személy által végzett módosításokra, helytelen üzemeltetésre, karbantartás hiányára, illetve a Szolgáltató által nem jóváhagyott megoldásokra.


11. Felelősségkorlátozás

11.1. A Szolgáltató felelősségét felek az alábbiak szerint korlátozzák:

  • a Szolgáltató közvetett vagy következményi károkért (ideértve különösen az elmaradt hasznot, termeléskiesést, üzleti jó hírnév sérelmét, adatvesztést) nem felel;
  • rendeltetésellenes felhasználásért, szakszerűtlen üzemeltetésért, a dokumentációban foglaltak figyelmen kívül hagyásáért a Szolgáltató felelőssége kizárt.

11.2. A Szolgáltató szerződésszegésből eredő teljes kártérítési felelőssége – beleértve minden közvetlen kárt, költséget és igényt – összességében nem haladhatja meg az adott szerződés / megrendelés alapján az Ügyfél által ténylegesen megfizetett nettó vállalkozói díj 50%-át.

11.3. A fenti felelősségkorlátozás nem alkalmazható:

  • szándékosan okozott kárra,
  • súlyos gondatlanságból eredő kárra,
  • valamint az életet, testi épséget vagy egészséget ért sérelemért való felelősségre, amelyek tekintetében a felelősség a hatályos jogszabályok szerint nem korlátozható.

12. Vis maior

12.1. Felek mentesülnek a szerződésszegéssel járó felelősség alól, ha a szerződésszegést olyan, ellenőrzési körükön kívül eső elháríthatatlan esemény (vis maior) okozza, amelyet nem láthattak előre, és nem volt elvárható, hogy azt elhárítsák vagy következményeit elkerüljék.

12.2. Ilyen eset lehet különösen: háború, természeti katasztrófa, járványügyi intézkedés, hatósági korlátozás, országos informatikai hiba, széles körű energiaellátási zavar.

12.3. Felek kötelesek a vis maior eseményről egymást ésszerű határidőn belül értesíteni, és együttműködni a következmények csökkentése érdekében.


13. Felmondás, „kill fee”

13.1. Az Ügyfél bármikor jogosult a szerződést írásban felmondani. Ha a felmondás nem a Szolgáltató súlyos szerződésszegése miatt történik, az Ügyfél köteles:

  • megfizetni az addig elvégzett munka igazolt arányos díját,
  • megtéríteni a Szolgáltató által igazoltan felmerült költségeket (utazás, alvállalkozó, szállás stb.),
  • valamint – a projekt előkészítésével kapcsolatos ráfordítások fedezetéül – 20% mértékű „kill fee”-t fizetni az adott megrendelés teljes nettó díja után.

13.2. Súlyos szerződésszegés esetén bármelyik fél azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen a titoktartásszegés, a fizetési kötelezettség tartós megszegése, vagy a munkavégzés ellehetetlenítése.


14. Adatkezelés

14.1. Az Ügyfél által megadott személyes adatokat a Szolgáltató a vonatkozó adatvédelmi jogszabályok és a honlapon közzétett Adatkezelési tájékoztató szerint kezeli.

14.2. Az adatkezelés részletes szabályai az alábbi oldalon érhetők el:
https://atex-fullcare.hu/adatkezelesi-tajekoztato/


15. Irányadó jog, jogvita rendezése

15.1. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) rendelkezései az irányadók.

15.2. Felek vitás ügyeiket elsősorban békés úton, tárgyalások útján igyekeznek rendezni. Ennek eredménytelensége esetén – ha jogszabály másként nem rendelkezik – a Szolgáltató székhelye szerint illetékes magyar bíróság rendelkezik joghatósággal és illetékességgel.


16. Az ÁSZF módosítása

16.1. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosított ÁSZF-et a honlapon teszi közzé, a módosítás hatálybalépésének napjával.

16.2. A már megkötött szerződésekre a szerződéskötéskor hatályos ÁSZF rendelkezései irányadók, kivéve, ha felek írásban másként állapodnak meg.


Kelt: Kecskemét, 2025. november 1.
Szolgáltató: Giblák István EV – ATEX-FullCare

Scroll to Top