Általános Szerződési Feltételek
ATEX-FullCare (Giblák István EV) szolgáltatásaihoz
Hatályos: 2025. november 1. napjától
Változat: v1.0
Szolgáltató / Adatkezelő:
Giblák István egyéni vállalkozó
Vállalkozás megnevezése: ATEX-FullCare – Villamos és ÉPGÉP karbantartás / ATEX szolgáltatások
EVNY szám: 61312764
Adószám: 91511162-1-23
Székhely: 6000 Kecskemét, Szalag I. utca 32. fszt. 3.
E-mail: info@atex-fullcare.hu
Honlap: https://atex-fullcare.hu
Az alábbiakban Szolgáltató néven hivatkozunk a fenti vállalkozásra, Ügyfél néven pedig azokra a vállalkozásokra / jogi személyekre, amelyek a Szolgáltatóval szerződést kötnek.
Jogi megjegyzés: jelen ÁSZF minta jellegű szöveg, nem minősül jogi tanácsadásnak; véglegesítés előtt célszerű jogásszal is átnézetni.
1. Az ÁSZF célja, hatálya
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) az ATEX-FullCare (Giblák István EV) által nyújtott ATEX/Ex jellegű szakértői és tanácsadói szolgáltatások igénybevételének általános szabályait tartalmazza.
1.2. Az ÁSZF elsősorban vállalkozások és jogi személyek számára nyújtott szolgáltatásokra vonatkozik. Magánszemély fogyasztók esetében a kötelező fogyasztóvédelmi szabályok elsődlegesen irányadók; ilyen esetben a Szolgáltató egyedi tájékoztatást ad és szükség szerint külön feltételeket alkalmaz.
1.3. Az ÁSZF hatálya kiterjed különösen, de nem kizárólagosan az alábbi szolgáltatásokra:
- ATEX területek zónabesorolása (gáz és por),
- robbanásvédelmi dokumentáció (RVD / EPD) készítése, frissítése,
- ATEX felülvizsgálatok, jegyzőkönyv-készítés,
- szakértői tanácsadás (helyszíni és online),
- online ATEX konzultációs csomagok.
1.4. Az Ügyfél a Szolgáltatóval kötött bármely egyedi szerződés vagy megrendelés elfogadásával jelen ÁSZF-et is magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2. Ajánlat és szerződéskötés
2.1. A Szolgáltató honlapján található információk, cikkek, csomagleírások és árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek a Polgári Törvénykönyv szerinti kötelező erejű ajánlattételnek.
2.2. Az Ügyfél megkeresése történhet:
- kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével,
- online konzultációs űrlap kitöltésével,
- e-mailben,
- telefonon.
Az űrlapok kitöltése és elküldése nem minősül megrendelésnek, kizárólag ajánlatkérésnek vagy érdeklődésnek.
2.3. A Szolgáltató az Ügyfél megkeresése alapján írásbeli ajánlatot ad (e-mailben vagy mellékelt dokumentumban), amely tartalmazza a feladat rövid leírását, a díjazást és a várható ütemezést.
2.4. Az ajánlat – eltérő rendelkezés hiányában – az Ügyfél részére történő megküldéstől számított 30 napig érvényes. E határidő letelte után a Szolgáltató jogosult az ajánlatot módosítani.
2.5. A szerződés akkor jön létre, ha az Ügyfél az ajánlatot írásban (e-mailben) kifejezetten elfogadja, vagy a csatolt megrendelőt aláírtan visszaküldi (megrendelés visszaigazolása).
2.6. Felek elfogadják, hogy a közöttük folyó e-mailes kommunikáció teljesítés és kézbesítés szempontjából joghatályos. Kézbesítettnek minősül az e-mail, ha elküldése után nem érkezik kézbesítési hibaüzenet; a kézbesítés időpontja az elküldés időpontjának minősül.
2.7. Online ATEX konzultációs csomagok esetén a szerződés létrejön, ha az Ügyfél az ajánlatot / díjbekérőt elfogadja és a szolgáltatási díjat kiegyenlíti. A konzultáció pontos időpontjáról és módjáról felek e-mailben vagy telefonon egyeztetnek.
3. A szolgáltatás tartalma, az Ügyfél együttműködési kötelezettsége
3.1. A szolgáltatások részletes tartalmát az egyedi szerződés vagy megrendelő, valamint annak mellékletei (pl. scope leírás, ütemterv, árazás) rögzítik.
3.2. Az Ügyfél köteles a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges információkat, dokumentumokat és hozzáféréseket a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, különösen:
- technológiai folyamatleírások, P&ID, elrendezési rajzok,
- biztonsági adatlapok (SDS), laboradatok (pl. Kst, Pmax, MEC/MIE, MIT, ahol releváns),
- már meglévő RVD, zónarajzok, jegyzőkönyvek, üzemeltetési eljárások,
- helyszíni kíséret, munkavégzési engedély (PTW), szükséges engedélyek.
3.3. Hiányzó vagy bizonytalan adatok esetén a Szolgáltató jogosult konzervatív feltételezésekkel dolgozni, amelyeket külön „Assumption log”-ban vagy a dokumentáció megfelelő pontján rögzít. Az ilyen feltételezések későbbi módosítása többletszolgáltatásnak minősülhet.
3.4. Az Ügyfél felelős azért, hogy a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott adatok és dokumentumok valósak, pontosak és naprakészek legyenek. Az ezek hibájából eredő következményekért a Szolgáltató nem felelős.
3.5. A Szolgáltató terepi munkák során az Ügyfél telephelyén érvényes munkavédelmi, tűzvédelmi és biztonsági szabályokat betartja; az Ügyfél köteles ezekre a Szolgáltatót előzetesen írásban vagy oktatás formájában tájékoztatni.
4. Díjazás és fizetési feltételek
4.1. A szolgáltatások ellenértéke minden esetben egyedi ajánlat alapján kerül meghatározásra (fix díj, óradíj, napidíj, vagy ezek kombinációja).
4.2. Az árak – eltérő megjelölés hiányában – magyar forintban, nettó + ÁFA formában értendők. Az aktuális ajánlat / szerződés mindig tartalmazza a díjtételeket.
4.3. A fizetés módja jellemzően banki átutalás, a kiállított díjbekérőn / számlán feltüntetett határidővel (általában 8 munkanap, eltérő megállapodás hiányában).
4.4. A Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát, különösen, ha a munka tartalma vagy scope-ja az Ügyfél kérésére megváltozik (lásd 6. pont – Változtatáskezelés).
4.5. Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató a Ptk. szerinti késedelmi kamatot számíthat fel, és jogosult a további teljesítést felfüggeszteni.
5. Teljesítés, átadás–átvétel rendje
5.1. A Szolgáltató az egyedi szerződésben rögzített határidőben köteles a vállalt dokumentációt, jegyzőkönyveket, szakvéleményeket az Ügyfél részére átadni (elektronikus formában, jellemzően PDF-ben, e-mail mellékleteként vagy megosztott tárhelyen).
5.2. Az átadás általában kétlépcsős folyamat:
- vázlat / draft csomag,
- végleges csomag.
5.3. A vázlatcsomag kézhezvételétől számítva az Ügyfélnek 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy összevont (konszolidált) észrevételeit írásban (e-mailben) megküldje.
5.4. A végleges csomag kézhezvételétől számítva az Ügyfélnek 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy az anyagot átvegye vagy írásban kifogást emeljen. Ha ezen határidőkig nem érkezik érdemi írásos észrevétel, a teljesítés ráutaló magatartással elfogadottnak minősül.
5.5. Az átadás-átvételről a Szolgáltató elektronikus teljesítési igazolást / átadás-átvételi jegyzőkönyvet állíthat ki. A jegyzőkönyv Ügyfél általi alá nem írása – kifogás hiányában – nem akadálya a számla kiegyenlítésének.
5.6. Az átadás elektronikus úton (e-mail) történik, külön fizikai adathordozó átadása nélkül.
6. Változtatáskezelés (Change Request)
6.1. A szerződésben rögzített szolgáltatási tartományon (scope) túli igény – különösen új területek, új anyagok, új rajzok bevonása, vagy többlet észrevételi kör – Change Requestnek (CR) minősül.
6.2. A CR-nek tartalmaznia kell a változtatás műszaki leírását, hatását az ütemezésre és a díjazásra. A CR akkor válik a szerződés részévé, ha azt felek írásban elfogadják.
6.3. Az alapár – eltérő megállapodás hiányában – 1 konszolidált észrevételi kört tartalmaz. További észrevételi körök vagy jelentős tartalmi átdolgozások külön díjazás szerint számítandók.
7. Online konzultációs csomagok
7.1. Az online ATEX konzultációs csomagok célja rövid, célzott szakmai iránymutatás nyújtása egy-egy konkrét kérdéskörben, nem pedig teljes körű tervezés vagy robbanásvédelmi dokumentáció készítése.
7.2. Az online konzultációk keretében nyújtott tájékoztatás:
- nem minősül teljes körű robbanásveszélyes kockázatértékelésnek,
- nem helyettesíti az Ügyfél teljes telephelyére vonatkozó RVD-t, zónabesorolást és hatósági megfelelőséget,
- nem tekinthető önmagában kivitelezési vagy üzemeltetési tervnek.
7.3. Az online konzultáció alapján hozott döntésekért az Ügyfél felelős. Ha a konzultáció során kiderül, hogy teljes körű dokumentációra, részletes tervezésre vagy helyszíni felmérésre van szükség, a Szolgáltató erre külön ajánlatot ad.
8. Szellemi tulajdon és felhasználási jog
8.1. A Szolgáltató által készített dokumentációk, jegyzőkönyvek, rajzok, számítások szerzői jogi védelem alatt álló szellemi alkotások.
8.2. Az Ügyfél a díj teljes megfizetése után nem kizárólagos, át nem ruházható felhasználási jogot szerez:
- a dokumentáció saját telephelye belső használatára,
- hatósági eljárásban, biztosítóval szembeni eljárásban történő felhasználásra.
8.3. A végleges dokumentáció jellemzően PDF formátumban, valamint – ahol indokolt – képfájl formában kerül átadásra. A forrásfájlok (pl. CAD rajzok, szerkeszthető dokumentumok) átadása nem része az alapdíjnak; ezek átadása külön díj és külön licencfeltételek mellett történhet.
8.4. Az Ügyfél felelős a dokumentáció további felhasználásáért; harmadik fél felé történő átadás esetén köteles a Szolgáltató szerzői jogait tiszteletben tartani.
9. Titoktartás
9.1. Felek kötelesek a tudomásukra jutott üzleti, műszaki és egyéb bizalmas információkat titokként kezelni, azokat harmadik személynek nem adhatják át, és nem használhatják fel saját vagy third party javára, a szerződés teljesítésétől eltérő célra.
9.2. A titoktartási kötelezettség nem terjed ki:
- nyilvánosan megismerhető információkra,
- olyan adatokra, amelyeket jogszabály vagy hatóság kötelező jelleggel kér,
- valamint amelyek átadása az Ügyfél érdekében, a szerződés teljesítéséhez szükséges (pl. hatósági eljárásban benyújtott RVD).
9.3. A titoktartási kötelezettség a szerződés megszűnését követően is fennmarad.
10. Jótállás, támogatás
10.1. A Szolgáltató a dokumentációt a hatályos szabványoknak és a jó szakmai gyakorlatnak megfelelően készíti el.
10.2. A leszállítástól számítva – eltérő megállapodás hiányában – 30 napos időszakban biztosít „best effort” jellegű szakmai támogatást az e-mailben érkező kérdésekre, elsősorban az átadott dokumentáció értelmezéséhez.
10.3. A jótállás nem terjed ki az Ügyfél vagy harmadik személy által végzett módosításokra, helytelen üzemeltetésre, karbantartás hiányára, illetve a Szolgáltató által nem jóváhagyott megoldásokra.
11. Felelősségkorlátozás
11.1. A Szolgáltató felelősségét felek az alábbiak szerint korlátozzák:
- a Szolgáltató közvetett vagy következményi károkért (ideértve különösen az elmaradt hasznot, termeléskiesést, üzleti jó hírnév sérelmét, adatvesztést) nem felel;
- rendeltetésellenes felhasználásért, szakszerűtlen üzemeltetésért, a dokumentációban foglaltak figyelmen kívül hagyásáért a Szolgáltató felelőssége kizárt.
11.2. A Szolgáltató szerződésszegésből eredő teljes kártérítési felelőssége – beleértve minden közvetlen kárt, költséget és igényt – összességében nem haladhatja meg az adott szerződés / megrendelés alapján az Ügyfél által ténylegesen megfizetett nettó vállalkozói díj 50%-át.
11.3. A fenti felelősségkorlátozás nem alkalmazható:
- szándékosan okozott kárra,
- súlyos gondatlanságból eredő kárra,
- valamint az életet, testi épséget vagy egészséget ért sérelemért való felelősségre, amelyek tekintetében a felelősség a hatályos jogszabályok szerint nem korlátozható.
12. Vis maior
12.1. Felek mentesülnek a szerződésszegéssel járó felelősség alól, ha a szerződésszegést olyan, ellenőrzési körükön kívül eső elháríthatatlan esemény (vis maior) okozza, amelyet nem láthattak előre, és nem volt elvárható, hogy azt elhárítsák vagy következményeit elkerüljék.
12.2. Ilyen eset lehet különösen: háború, természeti katasztrófa, járványügyi intézkedés, hatósági korlátozás, országos informatikai hiba, széles körű energiaellátási zavar.
12.3. Felek kötelesek a vis maior eseményről egymást ésszerű határidőn belül értesíteni, és együttműködni a következmények csökkentése érdekében.
13. Felmondás, „kill fee”
13.1. Az Ügyfél bármikor jogosult a szerződést írásban felmondani. Ha a felmondás nem a Szolgáltató súlyos szerződésszegése miatt történik, az Ügyfél köteles:
- megfizetni az addig elvégzett munka igazolt arányos díját,
- megtéríteni a Szolgáltató által igazoltan felmerült költségeket (utazás, alvállalkozó, szállás stb.),
- valamint – a projekt előkészítésével kapcsolatos ráfordítások fedezetéül – 20% mértékű „kill fee”-t fizetni az adott megrendelés teljes nettó díja után.
13.2. Súlyos szerződésszegés esetén bármelyik fél azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen a titoktartásszegés, a fizetési kötelezettség tartós megszegése, vagy a munkavégzés ellehetetlenítése.
14. Adatkezelés
14.1. Az Ügyfél által megadott személyes adatokat a Szolgáltató a vonatkozó adatvédelmi jogszabályok és a honlapon közzétett Adatkezelési tájékoztató szerint kezeli.
14.2. Az adatkezelés részletes szabályai az alábbi oldalon érhetők el:
https://atex-fullcare.hu/adatkezelesi-tajekoztato/
15. Irányadó jog, jogvita rendezése
15.1. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) rendelkezései az irányadók.
15.2. Felek vitás ügyeiket elsősorban békés úton, tárgyalások útján igyekeznek rendezni. Ennek eredménytelensége esetén – ha jogszabály másként nem rendelkezik – a Szolgáltató székhelye szerint illetékes magyar bíróság rendelkezik joghatósággal és illetékességgel.
16. Az ÁSZF módosítása
16.1. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosított ÁSZF-et a honlapon teszi közzé, a módosítás hatálybalépésének napjával.
16.2. A már megkötött szerződésekre a szerződéskötéskor hatályos ÁSZF rendelkezései irányadók, kivéve, ha felek írásban másként állapodnak meg.
Kelt: Kecskemét, 2025. november 1.
Szolgáltató: Giblák István EV – ATEX-FullCare
General Terms and Conditions (GTC)
for the services of ATEX-FullCare (sole proprietor István Giblák)
Effective as of: 1 November 2025
Version: v1.0
Service Provider / Controller:
Sole proprietor: István Giblák
Business name: ATEX-FullCare – Electrical and HVAC maintenance / ATEX services
HU EVNY registry no.: 61312764
Tax no.: 91511162-1-23
Registered address: 6000 Kecskemét, Szalag I. utca 32. fszt. 3.
E-mail: info@atex-fullcare.hu
Website: https://atex-fullcare.hu
In these General Terms and Conditions (the “GTC”), the above business is referred to as the Service Provider, and any company or legal entity entering into a contract with the Service Provider is referred to as the Client.
Legal note: this GTC text is of a general, template nature and does not constitute legal advice. It is recommended to have it reviewed by a legal professional before final use.
1. Purpose and scope of the GTC
1.1. These General Terms and Conditions govern the use of ATEX/Ex-related expert and consulting services provided by ATEX-FullCare (sole proprietor István Giblák).
1.2. The GTC primarily applies to services provided to business clients and legal entities. Where the Client is a consumer (private person), mandatory consumer protection rules take precedence; in such cases the Service Provider provides individual information and may apply specific terms.
1.3. The GTC covers, in particular but not exclusively, the following services:
- area classification (gas and dust ATEX zones),
- preparation and update of Explosion Protection Documents (EPD / RVD),
- ATEX inspections and reports,
- expert consulting (on-site and online),
- online ATEX consultation packages.
1.4. By accepting any specific contract or order with the Service Provider, the Client also accepts these GTC as binding.
2. Quotation and contract formation
2.1. Information, articles, package descriptions and pricing published on the website are for general information only and do not constitute a legally binding offer under Hungarian civil law.
2.2. The Client may contact the Service Provider via:
- the contact form,
- the online consultation enquiry form,
- e-mail,
- phone.
Submitting these forms or sending an e-mail does not in itself constitute an order, but an enquiry / request for quotation.
2.3. Based on the Client’s enquiry, the Service Provider sends a written quotation (by e-mail or attached document) describing the scope of work, the fee, and the expected timeline.
2.4. Unless otherwise stated, a quotation is valid for 30 days from the date of sending. After this period, the Service Provider may modify the quotation.
2.5. A contract is concluded when the Client explicitly accepts the quotation in writing (by email) or returns a signed order form (order confirmation).
2.6. The parties agree that e-mail communication between them is legally effective for delivery and performance purposes. An e-mail is deemed delivered when it is sent without a delivery error message; the time of sending is deemed to be the time of delivery.
2.7. For online ATEX consultation packages, the contract is concluded when the Client accepts the quotation / pro forma invoice and pays the service fee. The exact time and method of the consultation are agreed by e-mail or phone.
3. Scope of services and Client’s cooperation
3.1. The detailed scope of services is defined in the specific contract or order and its annexes (e.g. scope description, schedule, pricing).
3.2. The Client shall provide all information, documentation and access required for the proper performance of the services, in particular:
- process descriptions, P&IDs, layouts,
- safety data sheets (SDS) and lab data (e.g. Kst, Pmax, MEC/MIE, MIT where relevant),
- existing EPD/RVD, zoning drawings, reports, operating procedures,
- on-site escort, work permits (PTW) and any other necessary permits.
3.3. In case of missing or uncertain data, the Service Provider may use conservative assumptions, which will be documented (e.g. in an “Assumption log” or within the report). Subsequent changes to these assumptions may constitute additional services.
3.4. The Client is responsible for ensuring that the data and documents it provides are accurate, up to date and complete. The Service Provider is not liable for consequences arising from erroneous, incomplete or outdated information supplied by the Client.
3.5. During on-site work, the Service Provider respects and follows the Client’s site-specific safety, fire protection and security rules; the Client must provide this information in writing or via on-site induction.
4. Fees and payment terms
4.1. Service fees are always based on a specific quotation (fixed fee, hourly rate, daily rate, or a combination).
4.2. Unless stated otherwise, prices are in Hungarian forints and are net + VAT. The current quotation / contract will always specify the applicable fee levels.
4.3. Payment is typically by bank transfer to the Service Provider’s account, within the deadline stated on the pro forma invoice / invoice (usually 8 working days, unless otherwise agreed).
4.4. The Service Provider reserves the right to adjust prices, particularly where the scope or content of the work changes at the Client’s request (see section 6 – Change Request).
4.5. In case of late payment, statutory late payment interest under Hungarian law may be charged, and the Service Provider may suspend further performance until payment is received.
5. Performance, delivery and acceptance
5.1. The Service Provider shall deliver the agreed documentation, reports and opinions within the deadline specified in the specific contract, in electronic form (typically PDF) by e-mail or via shared storage.
5.2. Delivery generally follows a two-step process:
- a draft package, and
- a final package.
5.3. Upon receiving the draft package, the Client has 5 working days to send consolidated comments in writing (by e-mail).
5.4. Upon receiving the final package, the Client has 5 working days to accept the deliverables or raise objections in writing. If no substantive written comments are received within this period, the deliverables shall be deemed accepted by conduct.
5.5. The Service Provider may issue an electronic completion certificate / handover report. Failure by the Client to sign such a document – in the absence of substantive objections – does not prevent the invoice from being due and payable.
5.6. Delivery is electronic only; no physical data carriers are provided unless explicitly agreed.
6. Change Request
6.1. Any requirement outside the agreed scope of services – especially additional areas, materials or drawings to be included, or additional rounds of comments – is treated as a Change Request (CR).
6.2. A CR should describe the technical content, and its impact on schedule and fees. It becomes part of the contract only when both parties approve it in writing.
6.3. Unless otherwise agreed, the base price includes one consolidated round of comments. Further rounds or major content changes are charged as additional services.
7. Online consultation packages
7.1. Online ATEX consultation packages are designed to provide short, focused professional guidance on specific questions, and do not replace full-scale design or complete explosion protection documentation.
7.2. Information provided in online consultations:
- does not constitute a full explosion risk assessment,
- does not replace a complete EPD/RVD, zoning for the Client’s entire facility,
- does not, by itself, constitute a complete installation or operating plan.
7.3. Decisions taken based on the consultation remain the Client’s responsibility. If, during the consultation, it becomes apparent that full documentation, detailed design or on-site surveys are needed, the Service Provider will propose a separate project-based scope and quotation.
8. Intellectual property and licence
8.1. Documentation, reports, drawings and calculations prepared by the Service Provider are protected works under copyright law.
8.2. Upon full payment of the agreed fee, the Client obtains a non-exclusive, non-transferable licence to:
- use the documentation internally at the Client’s site(s),
- submit it to authorities, insurers and other stakeholders as required.
8.3. Final deliverables are typically provided in PDF and – where appropriate – as image files. Underlying source files (e.g. CAD drawings, editable documents) are not included in the base fee and may be provided only under a separate agreement and fee.
8.4. The Client is responsible for any further use of the documentation. When sharing with third parties, the Client must respect the Service Provider’s intellectual property rights.
9. Confidentiality
9.1. Both parties shall keep confidential all technical, commercial and other sensitive information received in connection with the contract and shall not disclose it to third parties or use it for purposes other than performing the contract.
9.2. Confidentiality does not apply to:
- information that is or becomes publicly available,
- information that must be disclosed by law or upon request of an authority,
- information shared with authorities or insurers where necessary to protect the Client’s interests and to fulfil the contract.
9.3. Confidentiality obligations survive termination of the contract.
10. Warranty and support
10.1. The Service Provider prepares the documentation in line with applicable standards and good professional practice.
10.2. Unless otherwise agreed, the Service Provider provides “best effort” technical support for 30 days after delivery, primarily to clarify and interpret the delivered documentation.
10.3. Warranty does not cover modifications made by the Client or third parties, improper operation, lack of maintenance or solutions not approved by the Service Provider.
11. Limitation of liability
11.1. The parties limit the Service Provider’s liability as follows:
- the Service Provider is not liable for indirect or consequential damages, including (without limitation) lost profits, production losses, reputational damage or data loss;
- the Service Provider is not liable for misuse, improper operation or for failure to follow the recommendations and limitations set out in the documentation.
11.2. The Service Provider’s total aggregate liability for any contractual breach – including all direct damages, costs and claims – shall not exceed 50% of the net fee actually paid by the Client under the specific contract / order.
11.3. This limitation of liability does not apply to:
- damages caused intentionally,
- damages resulting from gross negligence,
- liability for death or bodily injury where liability cannot be limited under applicable law.
12. Force majeure
12.1. The parties are relieved from liability for non-performance if caused by an unforeseeable and unavoidable event beyond their control (force majeure), which could not reasonably have been prevented or mitigated.
12.2. Force majeure events may include, in particular: war, natural disasters, epidemics, government measures, extensive IT outages or large-scale power supply disruptions.
12.3. The affected party shall inform the other party of any force majeure event as soon as reasonably possible and use reasonable efforts to mitigate its impact.
13. Termination and “kill fee”
13.1. The Client may terminate the contract at any time in writing. If termination is not due to serious breach by the Service Provider, the Client shall:
- pay the proportionate fee for work completed up to the date of termination,
- reimburse documented costs incurred by the Service Provider (travel, subcontractors, accommodation, etc.),
- and pay a “kill fee” of 20% of the full net project fee to cover project preparation efforts.
13.2. Either party may terminate with immediate effect in case of serious breach by the other party, in particular breach of confidentiality, persistent non-payment or actions preventing the performance of the services.
14. Data protection
14.1. Personal data provided by the Client are processed by the Service Provider in accordance with applicable data protection laws and the Privacy Notice published on the website.
14.2. Detailed rules of data processing are available at:
https://atex-fullcare.hu/adatkezelesi-tajekoztato/
15. Governing law and dispute resolution
15.1. Matters not regulated in these GTC are governed by Hungarian law, in particular Act V of 2013 on the Civil Code.
15.2. The parties shall seek to resolve disputes primarily by amicable means. If this is not successful, and unless otherwise required by law, disputes shall fall within the jurisdiction of the competent Hungarian courts at the Service Provider’s registered seat.
16. Amendments
16.1. The Service Provider may unilaterally amend these GTC. Any new version will be published on the website with the date of entry into force.
16.2. For already concluded contracts, the GTC in force at the time of contract conclusion shall apply, unless the parties agree otherwise in writing.
Issued in: Kecskemét, 1 November 2025
Service Provider: Sole proprietor István Giblák – ATEX-FullCare
